Google Ads eski adı ile Google AdWords bildiğimiz gibi bu sıralar sürekli bir güncelleme ile kendini yeniliyor ve daha iyi hizmet sunmayı planlıyor. Bu sıralar yapmış olduğu yeni bir güncelleme ile karşı karşıyayız.
Google Ads’ten Reklam Metinlerinde Yenilikler
Bildiğimiz gibi Google Ads reklam metinlerinde başlık 1, başlık 2 ve açıklama kısmı mevcuttu.
- Başlık 1 kısmı 30 karakter,
- Başlık 2 Kısmı 30 karakter,
- Açıklama kısmı 80 karakterdi.
Ve reklam metinlerimizi yazarken bu 3 kısmı kullanabiliyorduk. Vermek istediğimiz mesajı bu 3 alana yazarak vermek zorundaydık ancak Google şimdi yeni bir alternatif ile karşımızda. Reklam metinlerimizi yazarken daha fazla alana sahip olmamız için testler yapıyor.
Başlık 3 Kısmı Geliyor!
Reklam metinlerimizi yazarken müşteriyi ilk etkileyebileceğimiz alan başlık kısımlarıdır. Mesajınızı toplam 60 karakterde çok güzel verebildiyseniz eğer müşteri sizin reklamınıza tıklayacaktır. Ancak mesajınızı net veremediyseniz bir dönüşümde elde etmeniz pek mümkün değildi. Şimdi ise yeni bir alternatif ile reklam metinlerine yeni bir alan geliyor. Google reklam metinlerinde başlık 3 kısmını deniyor ve başlık 3 kısmı da aynı başlık 1 ve başlık 2 kısmı gibi 30 karakter sınırından oluşuyor.
Açıklama 2 Kısmı Geliyor!
Google başlık 3 kısmının ardından açıklama 2 kısmını da getirerek artık arama sayfasında reklamlarımızın daha fazla alana sahip olmasını sağlamayı test ediyor. Ayrıca reklam metinlerini yazarken açıklama kısmında 80 karakter sınırı vardı. Bu sınırlamayı da yükselterek 90 karakter olarak yazabilme imkanı tanıyacağı görülüyor. Böylelikle organik arama ağı sonuçları gibi görünmesini de sağlıyor olabilir.
Şu an da bütün hesaplarda bu güncellemenin gelmemiş olduğunu ve test aşamasında olduğunu görüyorum. Önümüzdeki süreçte bütün başlıkları ve açıklamaları gösterip göstermeyeceğini izliyor olacağız.