Google malumunuz olduğu üzere Türkiye’de ve Dünya’nın bir çok ülkesinde açık ara en çok kullanılan arama motoru. Google, Yandex, Bing veya diğerleri, hangi arama motoru olursa olsun kullanıcılar oldukça farklı kombinasyonlarda aramalar yapabiliyor. Arama ağı reklamları için verdiğimiz kelimeler aslında istemediğimiz bir takım terimlerle eşleşebilir. İstemediğiniz kelimeleri negatif olarak ekleyebilir ve reklamlarınızı o kelimeler sorguda yer aldığında göstermeyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler, kampanyalarınızdan arama terimlerini hariç tutmanıza olanak tanır ve yalnızca müşterileriniz için önemli olan anahtar kelimelere odaklanmanıza yardımcı olur. Böylece daha iyi ve doğru hedefleme yaparak, reklamlarınızı ilgili kullanıcıların önüne çıkarabilir ve yatırım getirinizi (ROI) artırabilir.
Google Ads Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Çalışır?
İyi hedeflenmiş bir kampanya oluşturmanın temel unsurlarından biri neyi hedeflememek gerektiğini seçmektir.
Arama Ağı kampanyaları için negatif anahtar kelimeleri seçerken anahtar kelimelerinize benzeyen ancak başka bir ürünü arayan kullanıcıların talebine cevap verebilecek arama terimleri bulun. Örneğin, gözlük satan bir göz doktoru olduğunuzu varsayalım. Bu durumda “kaynak gözlüğü” veya “yüzme gözlüğü” negatif anahtar kelimelerini eklemek isteyebilirsiniz.
Negatif Anahtar Kelime Türleri
Arama Ağı kampanyaları için negatif anahtar kelimelerde geniş, tam veya sıralı eşleme kullanabilirsiniz. Ancak bu negatif eşleme türleri pozitif eşlemelerden farklı çalışır.
Temel fark, hariç tutmak istiyorsanız eş anlamlı kelimeleri, tekil veya çoğul versiyonlarını, yazım hatalarını ve diğer yakın varyasyonları eklemenizin gerekmesidir.
Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları ve Video kampanyalarında negatif anahtar kelimeler her zaman geniş eşleme olarak değerlendirilir.
Negatif Geniş Eşleme
Bu, negatif anahtar kelimeleriniz için varsayılan türdür. Geniş eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullandığınızda, terimler farklı sırada olsa bile aramanın tüm negatif anahtar kelime terimlerinizi içermesi durumunda reklamınız gösterilmez. Aramanın anahtar kelime terimlerinizden yalnızca bazılarını içermesi durumunda reklamınız yine de gösterilebilir.
Örnek:
Negatif geniş eşlemeli anahtar kelime: koşu ayakkabıları
Negatif sıralı eşleme
Sıralı eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullandığınızda, reklamınız tam anahtar kelimeleri aynı sırayla içeren aramalarda gösterilmez. Arama ek kelimeler içerebilir ancak anahtar kelimeler aramada aynı sırayla bulunduğu sürece reklam gösterilmez.
Örnek
Negatif sıralı eşlemeli anahtar kelime: “koşu ayakkabıları”
Negatif tam eşleme
Tam eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullandığınızda, aramanın tam anahtar kelime terimlerini aynı sırayla ve ekstra kelime olmadan içermesi durumunda reklamınız gösterilmez. Aramanın ek kelimelerle birlikte anahtar kelime terimlerini içermesi durumunda reklamınız yine de gösterilebilir.
Örnek
Negatif tam eşlemeli anahtar kelime: [koşu ayakkabıları]